OOR
Het festivalseizoen is wel zo'n beetje voorbij. En nu?
Slapen! Eindelijk!  
Een boek! Briljant!  
Dvd's kijken! Fantastisch!  
Puzzelen! Gezellig!  
Niks voorbij, op naar Crossing Border!  
ROCK/POP
KANE
Everything You Want (UNIVERSAL)
Dit vierde studioalbum van Kane kent drie nummers die kunnen gelden als rust- en herkenningspunten voor de traditionele Kane-fan. Hitsingle Shot Of A Gun, afsluiter en aanstekerballad I Belong To You en het op een luchtige beat getoonzette liefdesliedje It’s London Calling. Beide laatstgenoemde nummers zijn odes aan Lucy Hopkins, de (Britse) vrouw van zanger Dinand Woesthoff. Ze zijn – blijkens de hoesinformatie – in late instantie aan het album toegevoegd. Alsof band en entourage wat ‘vertrouwd’ tegenwicht wilde bieden aan de andere songs, die nadrukkelijk niet als Kane-oude-stijl klinken.

Ze hebben namelijk weinig te maken met mainstream en worden gekenmerkt door wat Tom Barman een ‘gebalde’ spelstijl zou noemen. Ze zijn jachtig, pompend of stuwend (met dank aan superbassiste Gail Ann Dorsey, die precies de benodigde discipline aan fantasie koppelt), vaak funky of groovend, drijven op intense riffs en/of mechanische elektronica. Gitaren en zang zijn niet zelden gedurfd overstuurd, en de productie van de uit New York afkomstige Scott Jacoby geeft Kane een aangenaam vette en vuige sound mee. Songs als Make It Happen, Yeah Yeah Yeah, Everything You Want, dope-track R.E.A.L. (‘fuck that, I think I’m gonna stay high’), het stevig voortdenderende NYC Soul en het op een rare discobeat groovende Are You Feeling It (met Moroder-feel) bieden inderdaad de vooraf beloofde geile rockfunk. Spannende, kolkende muziek derhalve, onstuimiger en heftiger dan menigeen zal verwachten. TOM ENGELSHOVEN

Aletheiaveritas 10-5-2008 22:21:48
Ga uw oren wassen, heer Engelshoven! Kane maakt derderangs rock voor het plebs. Uw pronken met wansmaak of dure productie in the Big Apple doen hier niet aan af.
QuidQ 10-5-2008 23:28:36
geef de heer/mevrouw 'Aletheivaveritas' een lintje. Ophoeren mit die Kane!
superboer 11-5-2008 13:46:35
en een lintje voor QuidQ! OOR is tegenwoordig net zo kritisch als Ivo Niehe.
abierman 11-5-2008 15:53:33
Eerst wilden ze Pearl Jam zijn, toen U2 en nu INXS.........en dat allemaal minstens 10x slechter! Er is geen greintje originaliteit bij deze jongens! Bah!
Musicguru 11-5-2008 19:38:27
Ik kan niet ander dan me aansluiten met deze vier lezers. Kane heeft nooit goed album afgeleverd in mijn ogen. En ook dit album is saai en ongeinspireerd. Alles lijkt weer gejat maar dan wel op een heel slechte manier. Ik geef Aletheiaveritas, QuidQ, Superboer en Abierman een lintje in ieder geval.
bknotebook 12-5-2008 11:27:25
Helemaal eens met bovenstaande reacties. Kane is een marketing project, geen muziek.
robin101 12-5-2008 16:32:46
mijn moeder zaliger zei altijd ; jongen vertrouwd nooit een man met 1 wenkbrauw en die klink alsof ie uit zijn anus praat. Zeker niet als ie ook nog zanger is van een zesderangs band.
Vanished 12-5-2008 21:09:00
JAAAA Geef alle mannen boven mij een lintje om de nek!!!
Om ze daarmee vervolgens op te hangen.

Irritante figuren, jullie gebruiken woorden als onorgineel ongeinspireerd.
Terwijl jullie daarmee ook direct jullie reacties omschrijven.
Ik weet zeker dan wie dan ook van jullie kane NOOIT mooi zou vinden, en met die gedachte luister je erna om daarna als een stoere man het succesvolste bandje van nederland naar beneden te halen, met jullie oh zo grote intelect.

Maar jullie hebben gelijk hoor, ik drink ook elke dag karnemelk omdat ik het niet lust, en als ik het dan op heb dan bel ik iedereen die ik ken en dan krijgen ze een half uur lang te horen hoe vies ik karnemelk wel niet vind.
Maynard-J 12-5-2008 21:40:48
Dude... dat heeft niks met intellect te maken maar met smaak. Ik vond Kane best oké met vroegere hits als Rain down on me, maar toen ze zich de plek van "headliner" toe-eigenden op Pinkpop 2005 met bijna alleen maar nummers van hun toen nog niet eens verschenen draak van een plaat Fearless, ben ik ze ook gaan haten.

Dinand is een arrogante kwal en Kane is een veel te commerciële kutband zonder eigen stijl of identiteit. En dat groot commercieel succes niet altijd kutmuziek betekent weten ze in België wel (zie dEUS), nou Nederland nog. Over België gesproken, op Werchter werd Kane (door de Belgen tenminste) nou niet echt gewaardeerd.
Aletheiaveritas 12-5-2008 23:20:41
Beste Vanished, dat ik geen fan ben van Kane staat buiten kijf. Noch toen ze onbekend noch nu ze bekend zijn. In principe zou ik daar geen woorden aan vuil hoeven te maken.

Waar het mij echter om gaat is het volgende: een wel degelijk gekwalificeerd-zelfs onderscheiden- journalist doet het contraire van waar jij ons van beschuldigd; "als een stoere man het succesvolste bandje van nederland de hemel in prijzen". Ergens in mijn achterhoofd heb ik het vermoeden dat hij voor een Amerikaans equivalent (bijvoorbeeld: Nickelback) zijn neus zou ophalen. Hypocrisie noemt men dat, bijna net zo zuur als karnemelk.
CHE LIVES 13-5-2008 8:13:23
Dinand Woesthoff is de Robert Paul van de muziek , hij kan prachtig andere mensen imiteren.
Kane is de PULPBAND van Nederland.
Rudi 13-5-2008 11:23:54
Ik ben geen fan, maar ik moet Kane 1 ding meegeven: de band weet heel goed reacties los te maken. En da's knap, of de reacties nu positief of negatief zijn.

Ik heb de plaat trouwens (nog) niet gehoord, dus ik heb geen mening. Die eerste single klonk best wel oke.
Barre Man 13-5-2008 12:37:30
De nieuwe plaat is niet onaardig. Er staan natuurlijk een paar typische Kane zeiknummers op en verder lopen ze een jaar of drie achter qua sound. Voor de niet veel muziekluisterende medemens klinkt het waarschijnlijk verfrissend. Maar de 'elite' van Oor kent dit geluid al. En beter.
fezza 13-5-2008 16:48:00
ZUCHT nu weet ik weer waarom ik jaren geleden mijn OOR abonnement heb opgezegd. Als ze zelfs al cd's van Kane, die rederlijkerwijs echt gewoon slecht zijn, al in de hemel gaan prijzen...... Jammer dat echt goede bands in Nederland bij OOR geen kans meer maken......
Dirk Ooms 13-5-2008 18:28:17
@fezza: ECHT goede bands? Zoals?
Etta James Brown 13-5-2008 20:31:08
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar deze plaat....
Simplisico 14-5-2008 16:15:00
Ik luister zo min mogelijk naar deze band, de muziek is meestal wel om aan te horen, maar zodra die Bono wanabee z'n bek open trekt wordt ik niet goed. Zijn zang is tenenkrommend slecht.

Dat het goed verkoopt zegt niets over de kwaliteit maar meer over het peil van de gemiddelde muziek smaak van onze medemensen. Ik bedoel Frans Bauer en Jan Smit verkopen ook zeer goed, maar je kunt hun muziek toch niet echt kwaliteit noemen.
wil-jan 14-5-2008 16:29:31
Tja Kane. Haat-liefde. Stuk voor stuk goeie nummers, goeie arrangementen, pakkende teksten, altijd anders, nooit saai. Nederland ontgroeid en ga zo maar door met de superlatieven. Maar dan die zanger hè, Dinand Woesthoff. Wat een aansteller. Spuug die aardappel is uit joh, zing us gewoon (hij kan ut, zeker weten). Ik vergelijk het altijd met Frankrijk. Prachtig land, er zouden alleen geen Fransen moeten wonen. Kane is Frankrijk, Dinand is het Franse volk, zoiets.
Jooper 14-5-2008 16:34:21
Gewoon jakkes! Waarom zie ik die Dinand er btw op promo-foto's bijstaan als Liza Minelli?! Wordt weer zo'n zomer vol met Kane en Marco Borsato vrees ik... Blij dat ik nog een paar weken naar het buitenland kan. Waarom hebben wij niet de muziekcultuur van bijvoorbeeld de Scandinavische landen en Belgie? Collectieve wansmaak?
robin101 14-5-2008 16:47:44
Als Dinand W. en Marco B. samen kindjes gaan maken op een onbewoond eiland dan baren ze daar een Franje B. Ik stuur dan een tsunami en stuur geen hulp troepen. Opzouten met de drie walgelijkste kwelers en jankers van Nederland.
Vanished 14-5-2008 19:37:47
@Maynard-J: Waar basseer je je mening nou eigenlijk op`? Je hebt het over een arrogante zanger, Dinand mag dan een bekakt accent hebben en een ontzettende showman zijn, betekend dat dan ook dat die dat dagelijks is?
Niet dus, maar de media zorgt er voor dat we dat beeld krijgen, en mensen zoals jou doen daar wat op uit, terwijl je zo te horen een hekel hebt aan commerciele dingen. Best lachwekkend dus dat je de media die ALLEEN MAAR commercieel is wel serieus neemt.

En hartstikke fijn dat jullie zn stem niet mooi vinden, is altijd nog smaakgebonden.
En ook die irritante opmerkingen over op welk bandje ze wel niet zouden lijken, zo kan ik ook nog wel even.
Iedere artiest heeft zo zn invloeden van buitenaf, IEDERE artiest, maar ik vind kane echt wel een eigen geluid hebben.
Maarja als je muziek bij voorbaat al niet mooi vind dan ga je logischerwijs naar kleine dingetjes zoeken.

Ik snap de meesten van jullie sowieso niet, waarom reageren bij bands waar je een hekel aan hebt, zijn jullie een beetje gefrustreerd ofzo?

Dit vind ik trouwens een mooi stukje;
ja Kane. Haat-liefde. Stuk voor stuk goeie nummers, goeie arrangementen, pakkende teksten, altijd anders, nooit saai. Nederland ontgroeid en ga zo maar door met de superlatieven.

En daarna komt het verhaal van dat je zn stem verschrikkelijk vind, wat nogmaals smaakgebonden is.
Toch is het wel grappig dat Dinand met zn aardappel in zn bek bijna alles zelf doet.
En ik vind dat je daar best wel respect voor mag hebben, want ze zijn idd Nederland ontgroeit want als Nederlandse bands te groot worden dan krijgen ze altijd de stempel arrogant.

MAARJA, waar maak ik me eigenlijk druk om, ik vind het een lekkere cd.


Volta 14-5-2008 22:22:31
Wat veel reacties! En dat voor een Nederlands bandje. Kunnen vele buitenlandse flut bandjes een puntje aan zuigen.
mtlupyra$$ 15-5-2008 12:10:57
Dit is inderdaad een zwaar overgewaardeerde kroegband van hetzelfde originele niveau als Nickelbag en Bon Jovi. Prima rock voor in de polder, houd ze ajb weg uit de steden...
marduk 15-5-2008 13:05:44
Kane is de crême de la crême van Nederlandse huishoudbeursrock en de natte tienermeisjesbroekenmuziek. Bono light en co. doen op dit album ook gewoon weer waar ze goed in zijn. Dat wil zeggen fantasieloze, maar doch strakke rocknummers spelen met daar over heen het 'slik die hete aardappel eens door' geklaag van Dinand. Prachtig volgens de een, bagger volgens de ander. Ik categoriseer het onder pathetisch gebraggel in de marge, maar dat is mijn bescheiden mening...
Homewrecker 15-5-2008 14:12:14
Moest hier stiekem wel om lachen: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/201375
$andokan 15-5-2008 16:23:28
Ha fijn, een nieuwe plaat van Kane, zodat ik weer lekker iets heb om op te schelden en tieren ter afleiding van mijn eigen trieste sexleven!

Rotkane! Bah!

Mmm, lekker!
sneaky 15-5-2008 17:40:26
Waar is serieuze muziek kritiek van de Oor gebleven? Een muziekblad hoeft zich zeker niet ten doel te stellen om vanuit en pretentieus perspectief elk populair bandje gemakzuchtig te gaan neersabelen (ik kijk naar jouw Pitchfork), maar het zal wel fijn zijn als er voor de Oor weer eens wat meer echte serieuze recensies werden geschreven. Recensies met inhoud waarin de schrijvers zich niet continue bedienen van dezelfde cliché-matige stopzinnen (We kunnen allemaal de "moeilijke tweede plaat" argumenten nu wel dromen) of vage verkooppraatjes. Het stelt me gewoon teleur dat vrij matige platen zoals de laatste Editors, Interpol, Kaiser Chiefs, etc maar zonder enige terughoudendheid de hemel in worden geprezen en toevallige diezelfde maand bij een nieuw abonnement worden uitgedeeld. Terwijl aan de andere kant essentiële en interessante platen zoals de laatste TV On The Radio of Liars - om wat te noemen - als "moeilijk" worden afgedaan. Het feit dat de Oor nu al een twee jaar The Artic Monkey's zit te pushen als het beste album van het jaar geeft wel aan dat de schrijvers al lang niet meer de vinger op de pols van de muziek hebben.
sneaky 15-5-2008 17:48:32
En om terug te komen op deze recensie, wat is dit voor reclame praat? Alleen al de eerste twee singles van dit album waren net zo spannend en urgent als een potje ganzenbord bij je grootouders. En om Tom Barman erbij te halen... *zucht* Ik geeft toe dat de laatste dEUS zeker geen pareltje in hun oeuvre was, maar zelf de vrij eentonige voortkabbelde nummers van die plaat zijn nog meer ‘gebald’, dan de "spannende", "kolkende", "onstuimiger" en "heftiger" quote-rock-unquote van Kane's Everything You Want.
QuidQ 15-5-2008 18:12:41
Ik ben het met de reactie van sneaky hierboven volkomen eens. Deze recensie is maar weer eens een nieuw bewijs hoe slecht het met de OOR van vandaag de dag gesteld is. Het gaat er nog niet eens om of ik het eens ben met de inhoud van de recensie; het gaat me om de manier waarop deze is geschreven. Nog voor dat ik dit stukje las heb ik wat nummers van de nieuwe Kane gehoord. Er is reeds maar weer 1 conclusie mogelijk: Kane is en blijft een hopeloze band waar men in het buitenland collectief om lacht, want ieder land heeft z'n eigen Kane (maar dan vast minder pretentieus). Wat nou spannende, verrassende muziek? Volgens mij deed U2 (lachwekkend genoeg ook weggelaten op Kane's myspace bij 'influences' terwijl 'moeilijke muziek' als TV On the Radio en Battles wel vrolijk op het lijstje pronkt - laat me niet lachen) rond 1997 iets soortgelijks: de gitaren overboord kieperen en 'elektronische' invloeden toevoegen. Wat dat betreft bewijst Kane maar weer eens zo gedateerd als de neten te zijn. Maargoed, dat is nochtans mijn eigen mening. Ik gun ze een leven als jetset, iets waar het ze waarschijnlijk ook vooral om te doen is.

Dan de recensie. Ik had me graag laten overtuigen dat de nieuwe Kane wel degelijk een spannende, kolkende plaat is. Ik was wellicht bereid geweest om het nog een keer goed te beluisteren (het had me waarschijnlijk evenmin iets gedaan, maar ik kon misschien inzien dat het wel gewoon kwaliteit is). Maar het stuk hinkt zo stuitend op twee gedachten, namelijk: verkopen verkopen verkopen tegenover de 'oude' lezer behagen. Het is alleen jammer dat het zo niet werkt. Er is zo makkelijk doorheen te prikken. Het doet me denken aan het artikel dat ooit over de Sugababes in de OOR stond. Daarin viel te lezen: "Atomic Kitten zult u nooit in dit blad aantreffen, maar de Sugababes moet kunnen." Schaamteloze verontschuldigingen tegenover het grootste deel van de abonnees. De laatste zin in deze recensie is gewoon iets soortgelijks: "Spannende, kolkende muziek derhalve, onstuimiger en heftiger dan menigeen zal verwachten." Oftewel: "We weten dat het nog steeds allemaal erg marginaal en eigenlijk ook best wel gebakken lucht is, maar er moeten wel blaadjes worden verkocht." Geef ze ook eens ongelijk.
bart P 15-5-2008 19:16:32
Sorry maar de Sugababes waren serieus een van de leukste groepjes in de top 40 van de afgelopen jaren, dus er mag best een keer iets over geschreven worden in de Oor. Anders worden die pagina's toch weer gevuld met een extra lang interview met bono, kane, coldplay, artic monkeys etc.
Ben er wel met je eens dat alles van Kane ruk is. Na het lezen van al deze reacties wordt hopelijk deze band nu eindelijk geband uit de Oor.
JK 15-5-2008 20:17:59
Helemaal eens met Sneaky. Ik vind Tom Engelshoven een goede journalist en hij schrijft mooie verhalen en columns. Enige kritiek in een recensie is er echter al een tijdje niet meer bij. Het lijkt er op alsof tegenwoordig 90% van de recensies in OOR positief is. Dat kan mooi zijn, bijvoorbeeld als alleen de mooie platen opgenomen worden in OOR, maar enkele luisterbeurten leren toch vaak anders.
Thee Lauw 15-5-2008 20:24:02
Ik ben niet onverdeeld enthousiast over de laatste plaat van dEUS, maar als Tom Barman aangehaald wordt in een recensie van Kane, dan kan ik enig cynisme niet onderdrukken... Met name de laatste zin stoort me: "Spannende, kolkende muziek derhalve, onstuimiger en heftiger dan menigeen zal verwachten" Wie is menigeen? De luisteraar die wel in staat is om het kaf (Kane) van het koren te scheiden? Zucht... laat ik er eens een volledig ongenuanceerde en niet onderbouwde vraag uitgooien: wordt Oor soms betaald door de platenmaatschappij van Kane?
Volta 15-5-2008 20:53:21
Volkslied der "muziek kenners" Wilhelmus van Nassouwe ben ik van duitsen bloed,
den vaderland getrouwe ZEUR ik tot in den dood.
skip 15-5-2008 20:54:45
Waren die lui van de OOr niet in NY om kane aldaar een hard onder de riem te steken dmv een interview en een kijkje in de kane-studio-keuken?...dan is het al moeilijk om een plaat de grond in te boren...en als band zijn ze zeker niet slecht...maar ,het is al benoemd, ze zijn niet echt!..het is gewoon pop-muziek en geen rock of funk. Als een gail ann-dorsey op je album meedoet, is dat vermoedelijk om dat ze er voor betaald word en niet omdat ze kane uberhaupt kent...maar dat staat wel geil op de inlay!Dennis van Leeuwen is een erg goede gitarist en Dinand is een acteur die soul mist in de stem...misschien is Boris een goede vervanger voor Dinand,...die houdt de soul wel levend!!!
bob marley wannabe motherfucker 16-5-2008 10:41:52
@ Sneaky; hear hear!

Het is maar waar je als blad voor kiest; enthousiast (en daarmee wat minder kritisch) elke hype navolgen en de hemel inprijzen, of wat kritischer en meer 'dat hebben we al eens beter gehoord' zijn? Het lijkt er op dat OOR voor het eerste kiest.

Tegelijkertijd moet je de heer Engelshoven kudos geven voor zijn moed; hij zal ongetwijfeld geweten hebben dat veel van de OOR-lezers het totaaaaal niet met hem eens zijn. Maar hij geeft oprecht en eerlijk zijn eigen mening. En dat is wat er van hem gevraagd wordt, als recensent.
Homewrecker 16-5-2008 11:25:59
Iemand er wel eens één seconde aan gedacht dat Tom Engelshoven de band gewoon eerlijk een warm hart toedraagt en deze plaat gewoon echt goed vindt, en dus meent wat hij zegt? En niet de plaat goed recenseert omdat ie in NY is geweest, maar naar NY gaat omdat de band en de opnames van huin nieuwe plaat een interessant onderwerp voor zijn muziekblad is?

Wie is bijv Sneaky dan om te zeggen dat Tom het (schijnbaar "objectief"?) bij het verkeerde eind heeft? Toevallig heb ik meer genoten van de laatste Interpol, Editors en (ok in mindere mate) Kaiser Chiefs dan die ongelofelijke kutplaat van Liars.

Maar goed, weet je wat zo leuk is met muziek? Het maakt niet uit.

Meer om aan te geven dat iedereen een andere mening heeft, maar om nu de jouwe als "absolute waarheid" te presenteren lijkt me schromelijk overdreven, zo niet ongepast.
eurogier 16-5-2008 12:33:31
...ik durf bijna niks meer te zeggen...

Vinden jullie ook niet dat Catwalk Criminal wel heel erg lijkt op Much Against Everyone's Advice (het liedje dus) van Soulwax? Met 1 regeltje uit Outside van George Michael...

De recensies uit de Oor vind ik ook te vaak oppervlakkig geouwehoer, ik kan er niet zoveel mee als een plaat een positieve recensie in de Oor krijgt, kijk altijd ook even op het onvolprezen Allmusic, Pitchfork of State Magazine. Alleen met NL muziek heb je daar niet altijd wat aan...
karina 16-5-2008 12:57:20
>Vinden jullie ook niet dat Catwalk >Criminal wel heel erg lijkt op Much >Against Everyone's Advice (het liedje >dus) van Soulwax?

Dat bedoel ik: Het klinkt als mosterd na den maaltijd...Kane een electro band...? (volgens myspace)? Ach ja..het zal allemaal wel. Die band kan me gewoon totaaaal niet boeien. Arrogant of niet.
Thee Lauw 16-5-2008 13:28:51
Na het lezen van het interview met Kane in OOR, is het mij allemaal wel duidelijk geworden. Engelshoven heeft zich enkele dagen laten feteren bij Dinand thuis in Ibiza en daarna in New York... Het is een oude PR regel: hoe slechter het product, hoe verder de reis...
skip 17-5-2008 16:58:40
ik ben nieuwsgierig geworden naar de myspace ...wat is het verschil tussen the stones en the rolling stones?
Simplisico 18-5-2008 17:06:17
Uit het vlaams woordenboek:

kane
(de ~ (v.), ~n)

wandelstok, steunstok

→ Fr. la canne de Jeanne (Georges Brassens)

Voor oma kochten we een kane. Ze heeft ietwat meer steun nodig bij het stappen.
Freekus 19-5-2008 19:29:16
@jazza

Kane een hype???

Trouwens, ik wil wedden dat driekwart van bovenstaanden het album niet geluisterd heeft...
Catwalk Criminal was wel OK, de nieuwste niet...
Elvett 20-5-2008 12:26:33
Dinand in het "normale leven" gewoon een leuke, sympathieke gozer??....Dacht het niet!....Herinneren we ons nog "24 uur met..." van Wilfried de Jong??.....Beetje ruzie maken over "de manier van interviewen", terwijl Wilfried toch zo'n beetje de aardigste man van Nederland is.....Dat is de "echte" Dinand en daar liet hij zien wat voor omhoog gevallen motherfucker hij eigenlijk is...sterker nog, de "prive-Dinand" is volgens mij nog net een tandje misselijker als de "stagepersoonlijkheid-Dinand"...
Vanished 21-5-2008 20:02:23
Ruzie maken?
Ze waren gewoon wat aan het ouwehoeren met elkaar. Ik vond Wilfried daar juist ook leuk op inspelen.
Maarja, je basseerd je mening op een uurtje tv, terwijl je weet dat ze 24 uur samen zijn geweest. Maargoed genoeg over dat.

Ik vind de cd na meerdere malen te hebben geluisterd zelfs nog leuker worden, wat jammer nou voor al die zielige kane hatertjes whahaha
marduk 22-5-2008 11:20:42
Ik zie het zo:

Dinand heeft een aardappel in zijn keel; Kane-fans hebben aardappels in hun oren...
bob marley wannabe motherfucker 22-5-2008 13:12:50
@Freekus: Nee, dat bedoelde ik niet. Het commentaar was dat OOR tegenwoordig zo kritisch is als Ivo Niehe. Daar was mijn commentaar na 'hear hear' op gericht. Je ziet zelden nog OOR-schrijvers een plaat afbranden. Daarmee lijken de recensies soms precies als verkooppraatjes, waar de platenmijen vast wel blij mee zullen zijn.

Lees hierover ook eens het voorwoord van popjournalist Barney Hoskyns in The Sound And The Fury
The Seeker 22-5-2008 19:00:40
Wat doet een album van Kane uberhaupt hier bij Oor. Franz Bauer, Marco Borsato en K3 worden hier toch ook niet gerecenceerd. En waarom zou je dit moeten luisteren om het te kunnen beoordelen. Is gezond verstand niet genoeg om Kane te kunnen afbranden. Gaat McDonald's ooit een Michelinster krijgen, gaat Excelsior ooit de Champion League winnen. Zo kan dit fenomeen zichzelf net zo goed Anus gaan noemen.
MarcuZ 22-5-2008 23:27:47
Matige en slechte artiesten met dito auditieve produkten zijn er genoeg. Zij moeten er ook zijn anders kan er zo af en toe niet zo'n geniaal pareltje voorbij komen ter compensatie. Wat mij echter wél zorgen baart is dat een band als deze uit het niets op 1 staat in de album top 100 en een hele try-out tour en de Kuip uitverkoopt! WIE zijn deze mensen die deze band in stand houden?? Ik vind het ronduit griezelig dat ze gewoon naast je kunnen wonen! WIE koopt deze rommel in godsnaam? WIE koopt hier een kaartje voor? WIE? En WAAROM vooral! Als diezelfde mensen Rita Verdonk straks de Kamer in krijgen mogen hier ook eens kamervragen over gesteld worden.
sjakie85 3-6-2008 14:55:30
Ik heb de plaat geluisterd vanmorgen. Ik word er niet vrolijk van. Maar laat ik hem nog een paar keer draaien voordat ik mijn vooroordeel in een eindoordeel om ga zetten.
earthling 4-6-2008 0:41:40
zeg eens eerlijk Tom, hoe vaak heb je deze "spannende, kolkende muziek" die je ons aanprijst na het schrijven van deze recensie nog geluisterd?
Juan Carlos 7-6-2008 14:49:56
De recensie op Kindamuzik is haast te lezen als een aanval op deze beoordeling van mr. Engelshoven...Een terechte aanval, overigens.
Om te kunnen reageren op OOR.nl, moet je jezelf registreren. Dat kan je doen door hier te klikken.

We hopen zo de discussies eerlijker en heftiger te maken!

01 _ NIEUWS / Chris Martin speelt nieuw nummer tijdens persconferentie Apple
02 _ NIEUWS / Axl Rose bekogeld tijdens optreden Guns N’ Roses
03 _ NIEUWS / Nominaties Edison Pop 2010 bekend
04 _ ALBUMS / Shine Not Burn
05 _ ALBUMS / Church With No Magic
01 _ KLAUS KINSKIES, THE / Don’ t Trust Blondes
02 _ FOURTEEN TWENTYSIX / Lighttown Closeure
03 _ DAHL / What A View
04 _ REAL DANGER, THE / Making Enemies
05 _ ET EXPLORE ME / Every Town Should Have It’s Own One Man Band
OOR-LOGE (ABONNEES ONLY)
TE KOOP IN DE OOR-SHOP
BESCHIKBAAR ALS DOWNLOAD